The Globe and Mail veröffentlichte ein Interview mit RIM CEO Thorsten Heins, in welchem der CEO klar und deutlich seine Meinung zur aktuellen Situation von RIM in einer sehr selbstbewussten Art und Weise äußert. Heins sieht BlackBerry noch nicht aus dem Rennen und kritisiert die scheinbar in Mode geratene Praxis der Medien, RIM [pro Woche gefühlte 10 Mal] für tot zu erklären oder über einen Verkauf zu spekulieren. Er verstehe als CEO selbstverständlich die Bedenken der Shareholder, macht aber deutlich, dass RIM weder am Ende sei, noch das Kanada scheinbar im Allgemeinen ein Problem hat erfolgreiche Technologie-Unternehmen zu halten. Er glaubt daran, dass RIM sich in einer Phase der Veränderung befindet, an dessen Ende eine erneute Veränderung, der Kommunikation von Menschen untereinander, steht. Mit BlackBerry habe RIM das erste Gerüst für eine völlig neue Art der Kommunikation ins Leben gerufen, die noch vor Jahren undenkbar gewesen wäre.
Don’t count BlackBerry out.
In recent weeks, it’s become fashionable for pundits and market watchers to alternately eulogize Research In Motion as a fallen pioneer and demonize management for not chopping up the company to sell for parts.
As President and CEO of RIM, I understand the frustration and impatience of RIM’s shareholders and their eagerness to see the company start to surface the underlying value we all know exists at RIM. But we do not believe RIM is a company at the end. Nor do RIM’s current challenges hint at a larger Canadian problem of not being able to sustain successful technology companies.
Technology, and particularly mobile computing, is a globally dynamic industry where innovation is as likely to occur in Waterloo as it is in Seoul or Palo Alto or Stockholm.
Rather, we believe RIM is a company at the beginning of a transition that we expect will once again change the way people communicate. In technology, it is not if you have to change, but when you have to change, and we are in the earliest days of truly mobile computing – an era in which people interact with the world around them in ways we could barely imagine just a few years ago. With BlackBerry, RIM created the framework that gave people their first taste of an untethered yet completely connected life.